Thursday 18 April 2013

WILAyAh F6


            Assalamualaikum..hai2 pada pembaca blog sweet candy ni.. ari ni nak cite zmn2 aku di form 6. dah 4bln aku abis form 6..tp smua knangan mse di sek Tunku Abdul Rahman aku xkn lupe  (wlaupun kwn2 aku tau aku ni plupa ckit) hehe....

FORM 6??? Ape dlm fikiran org yg xpnah amik f6.. mayb f6.. "alaa..budak sek,bdk xpndai je msuk f6 sebab xdpt msuk tmpt lain " aku pnah jumpa org yg ckp mcm ni mse2 mule2 aku wt kptusan utk msuk f6.. Memang sedih dan takot mse mule2 aku wt kputusan utk smbung f6 dlm bidang sastera..ape lg waktu 2 aku dpt tawaran ke Matrik Pulau Pinang.. Ada sesetengah org ckp aku bodoh sebab smbung f6 dan xpilih matrik.. tapi thanks pada kwn2 dan senior yg trus skong aku utk smbung f6 sbb aku lebih minat utk belajar sastera drpd sains..    (ape lg matrik wajib bljr kmia, kmia 2 blh wt aku jd gila..serius xminat!!!)

Akhirnya aku wt kputusan muktamat utk smbung f6 .. (2011)
Aku ada kwn2 yg sgt memahami dan kdg2 jadi pembuli..hehe..sonok sgt kwn ngan diorg smua. Aku hapy dpt knl kwn2 yg mcm2 pragai..Wlaupun kdg2 aku pning dgn kerenah diorg yg ske sgt buli aku dan bnyk sesi kutuk mngutuk..tp aku tau diorg cume brgurau utk merapatkn hubungan..

ni susunan wilayah2 kami mse dlm kls

Nama2 akn ikut warna ye: SHARIDA   FATIN  NADZIRAH  MASMIDA  AIN 
 ZURINA  AZIDAH   AKU

Kami duduk dibarisan pertama dan kedua dlm kls..yg blakang2 ada lg org..bkn kami je tau dlm kls. Kami ada  dlm 18 org kot..tp yg selalu aku perhati pun dpn je la kn..belakang tak de yg mnarik utk di buat pmerhatian.. (kejam ayt aku..huhu)

SHARIDA selalu akn pndang belakang utk kongsi buku dgn FATIN .. kadang2 diorg kejam sbb xnk kongsi sme2 ngan aku..huhu..(sedih) aku pun saje je mgedik nk kongsi tgk sbenarnya..buku sndiri ada je ^_^ hee~
aten lak ske sgt main game dlm kls..nmpk kn dlm lukisan 2 phone bwh meja dia..kalau xnmpk tlg wt2 nmpk ye..aku tau aku lukis xcun..hehe.

NAD selalu dtg awl2 pg dan bke pintu kls utk kami..mcm guard lak..hehe..(jgn mrh noh nad klu ang bce) pagi2 aku selalu tgk dia tido ataupun tulis diari( bnyk rahsia bdk ni) hee~ kdg2 pagi dia ada dlm kls tp lampu kelas xbuka pun..first 2 aku trkejut gak la sbb kls gelap ble buka lampu ada org..mula2 aku ingtkn hantu tp lme2 dh biasa aku ok la..hehe. bdk ni ske buli aku..dan aku pun paling tkot kalau nad dah mule ckp..xterlawan aku nak bls...

MASMIDA ermmm....tak tau sgt nak cite ape..huhu..ada mse dia pendiam & kdg2 ske gak buli aku. tp dia ni diam2 ubi brisi..nmpk blur tp result exam gempak gak..

AIN pun lbh bnyk diam drpd sembang2..bagi aku dia selalu cool je tp kdg2 ble aku perhati btl2..dia sgt2 sensitif..Aku pun selalu tgk dia tnsion ble bab kutip duit kls kami..susah btl kls kami nk kuarkan duit wlaupun utk kperluan sndiri. Dia bendahari kls kami yg brtnggungjwb & amanah bagi aku.

ZURINA selalu study dan wt nota..kdg2 aku jeles sbb mse aku xd mood nk study dia selalu study. tp sbenarnya aku brsyukur aku duk sebelah dia sbb kdg2 mood study 2 akan datang ble nmpk dia pulun study.so aku kne study gak la kn.. xd la 24 jam gak dia study..kdg2 nmpk gak la dia men game phone..hehe

AZIDAH ..aku cite smpai esk pun xabis hal budak ni..hehe..dipendek kn cite, dia mmg otak gle2..stiap perkataan yg dia ckp msti bw effect yg mdlm kt smua org dan sgt2 lawak..kdg2 jadi ikutan kami..

Sbenarnya kalau nk cerita hal form6 rsenya blh wt novel kot..hehe..ni pun dah penat menaip..
Zaman f6 sgt2 best..Kami memang budak sek yg memakai bj sek tapi khidupan kami tak sme mcm kami bljr drpd f1 smpaila f5..AKU XMENYESAL SAMBUNG F6..Belajar kt mne2 pun xpnting...yg pnting diri kte sndiri yg xpnah ptus asa utk usaha dan minat kte dlm subjek yg kte amik..

GMBR2 KENANGAN KAMI


ari last paper STPM (muke hapy kami)

Mlm graduasi F6 (kls 6B3/6A3)


                                                                                             
       Smpai sini je la cite f6 yg blh ditaip sebab tangan dah penat utk bergerak ats papan kekunci ni..Thanks pd sape2 bce post kali ni.. tata titi tutu...bye ^^
                                                                                              

No comments:

Post a Comment