Tuesday 23 April 2013

pemergian mu~

Assalamualaikum dan hai pada pmbace blog sweet candy ni.. ^_^
sht ke? aku sht tp agak sedih minggu ni..pada 21/4 pada pukul7 ptg aku dikejutkan dgn berita kmatian kawanku Amir Fahmi bin othman (afo) di air terjun Pahang dsbb kn lemas..
mulanya kwn ku syafiq msj bgtau aku yg afo mninggal dunia..aku rse mcm smua 2 gurauan je.tp aku dgn brdebar2 tgk fb dy & bace post2 kwn2 fb dy yg mberitahu arwah sudah kembali ke rahmatullah..mmg air mata xberhenti mgalir mlm 2.. : (


GAMBAR ARWAH AMIR FAHMI OTHMAN (AFO)


Pada pukul 1lbh pagi aku masih xblh tido sbb masih xpercaye dgn berita kmatian kwn ku..tbe2 aku dpt col drpd helmi, kwn ku & juga kwn baik arwah..dia bgtau yg dia xdpt pergi mse pngebumian arwah & sgt terkilan sbb xdpt tatap wajah arwah utk kali terakhir disbb kn dy ada final exam..Ya Allah aku xtrsgt2 sedih sbb helmi kcewa sgt2 dy xdpt angkt arwah& uruskn pngebumian 2 sme2.mlm 2 aku hanya tido smbil duduk di katil sbb terlalu bnyak mnangis.

Semua kenangan brsama arwah trbayang2 dlm fikiran..aku mule knl dy mse aku f3 dsbb kn bljr di sek & tusyen yg sme. Aku mmg xtrlalu rapat ngan dy mse di sekolah tp thn ni mula bln1 aku mula rpt & selalu msj utk brtnya khabar masing2. aku pernah tnya dy
 "knp ble ang jumpa aku, ang xsmbg ngan aku mcm aku kwn ang" 
dy ckp "aku janji lps ni kte jumpa aku akn smbg ngan ang mcm ang kwn baik aku,tnggu kte jumpa"
aku xblh brhenti mnangis ble tringat ayt 2 sbb aku xsmpat jumpa dy.aku jumpa dy last mse raya thn 2012.
Msj, viber & rakaman suara dy di wechat aku masih simpan..dia kwn yg sgt baik & selalu snyum.. lawak2 dy & dy yg ske kcau org slalu wt kn org hapy..thn ni gak kali pertama dy col aku pada mlm bufday aku..aku ckp ngan dy mcm aku & dy kwn yg sgt rpt wlaupun mse sek aku langsung xpnah smbg lme2 ngan dy. 
aku hapy sbb arwah & aku smpat rpt thn ni sblm arwah mninggal dunia 

(22/4/2013) pada pukul10 pagi aku ke rumah arwah brsama kwn2..mse aku smpai arwah masih dlm prjalanan balik ke penang drpd pahang.aku brjumpa dgn mak& ayh arwah..aku nmpk mereka sgt tabah.ble aku peluk mak arwah, perasaan sebak 2 mmg xdpt nk tahan.mak arwah pun turut sebak apabila aku ucpkan takziah & minta dy brsbr dgn dugaan ni. ayh arwah sibuk mlayan tetamu& uruskn hal2 pgebumian tp aku dpt lihat ksedihan drpd matanya..Ya Allah..kwn2 sedih ats pemergian dy.apatah lagi keluarga sndiri..msti ksedihan 2 lg brkali ganda..tabahkan hati keluarga arwah..amin~

Arwah smpai pada pukul 12 lbh tgh ari.rmai kwn2 yg dtg utk tgk dy..aku smpat tgk muke dy, nmpk sgt tenang...air mata aku mmg xberhenti2 mgalir..kwn2 lelaki yg lain pun mnangis khilangan kwn yg sgt baik. slepas asar arwah dkebumikan..smua kwn2 tlg angkat arwah ke masjid& tmpt pgebumian..aku pasti arwah juga dpt rasakan kwn2 sgt sygkn dy. pd petang 2 ujan lebat mula turun, tp alhamdulillah ujan lebat 2 hnya skejap & pngebumian arwah dpt brjalan dgn baik tnpa ape2 halangan..

aku brsyukur & sgt puas ati sbb aku dpt brsama2 keluarga arwah& kwn2 dlm urusan pngebumian arwah kwn ku drpd pagi hingga la selesai sgala urusan pngebumian pd wktu ptg. aku & kwn2 akn selalu brdoa smoga arwah dtempatkn dlm golongan org yg briman..amin~

Kematian itu sesuatu yg pasti..



Smpai sini je coretan utk hari ni....assalamualaikum ^_^

2 comments:

  1. kak farihan yg tak rapat ngn dia pun sedih yana..sbb slalu baca tweet2 dia tu tau dia ni jenis yg baik2..rasa mcm tak percaya pun ada tapi tu semua dah ditakdirkan,Allah lebih tahu,moga arwah tenang di sana :)

    ReplyDelete
  2. ye kak..mmg rse sedih sgt..sbb dy mmg kwn yg baik.mse yna dpt tau pun rse mcm mimpi..klu blh nk ada org ckp yg smua 2 tipu je..tp mmg takdir dy pergi dlu sblm kte kak..yna pun hrp arwah tenang disana =)sme2 kte doakn dy ye kak...

    ReplyDelete