Thursday 16 May 2013

interview USM..dupdap2 T_T

Assalamualaikum and wassup2 pmbace blog sweet candy..well today i want to share about interview USM.. (ape kes aku ckp london ni)...ish3..kte kmbali smula ke Malaysia ye.. sbenarnya aku skrg ngah improve  english aku yg tunggang terbalik ni..bila la aku leh ckp english mcm minah owg puteh 2..huhu T_T

okk..kte kmbali ke tajuk asal ye..aku dpt interview USM 13/5/2013 kt USM Pulau Pinang utk kos sastera dengan pendidikan.. Kos aku dpt ni blh pilih nk belajar subjek sejarah,geografi @ bm.. Waktu interview kul8.30.. 

Mlm sblm interview aku wt kuar smua baju kurung sbb aku xtau nk pkai baju ape yg sesuai..rse mcm ada bnda je xkne..wane terang sgt la..pudar sgt la..mcm2 aku ckp smpai mak & adk aku pun dh pning nk bg pndapat..last skali aku try 1 baju & aku duk dpn cermin rsenya dlm 5minit smbil pusing dpn blakang kiri kanan...dh mcm model lak..hehe ^^ akhirnya aku yakin utk pkai baju 2 utk interview. Aku smagat sbb ni first time aku dpt pngalaman utk di temuduga..so aku kne wt yg paling trbaik la ^^


Baju yg aku pakai utk interview..simple kn..hehe^^ aku pkai baju ni sbb baju ni simple & xpns.. yg pnting slesa kn...
aku dpt interview ni kos& wktu yg sme dgn kwn aku, Zurina & Masmida..so aku p pagi 2 xde la rse tkot sgt sbb ada kwn..tp rupenya kami brtiga dpt bilik interview len2..aku tgk rmai gak yg minta kos aku ni..dpt pointer tnggi drpd aku pun ada..mule la rse xyakin tp dlm ati aku, aku cube wt yg trbaik..rzeki 2 Allah yg bagi kn.

aku dpt giliran yg ke8..aku paling xske  klu dpt first@ last..tgh2 2 kira ok la..mse org ke7 dh masuk lps2 giliran aku..xtau nk ckp jantung ni brdebar mcm mne..kaki pun mgeletar je.



Bila msuk aku tgk ada 2 pnemuduga mlayu seorg laki & perempuan ngah snyum..aku rse lega ckit waktu 2.
mula2 dy cek mata dlu..nk tgk kte rabun wane x..
pnemuduga 2 ckp mse tgk pnampilan aku "awk mmg dh nmpk mcm ckg"  (happy)^^
soalan2 yg dy tnya :
# knp awk nk msuk USM??
# knp awk nk jadi cikgu???
#subjek ape awk nk amik nanti??
Subjek yg aku nk amik sej..pnemuduga 2 tnya knp wk nk bljr bnda yg dh lps & smua org yg wk nk bljr 2 smua dh mati??? & brmula la ayt mrapu aku..smgt nasionalisma la..perpaduan la..smua perkataan sej aku bljr mse form6 aku ckp..hehe..brguna gak ape sir f6 sej aku ajar.. THANK YOU SIR.. ^^

lps 2 tbe2 pnemuduga 2 ckp bi suruh bgtau ape aktiviti ape yg aku pnah msuk kt sek...soalan 2 simple kn.tp disebabkn aku xbiasa ckp bi so tbe2 aku blur jap. tp alhmdulillah aku dpt gak jwb soalan 2 dlm bi wlaupun mcm org gagap ckit..huhu.

last pnemuga 2 minta aku promote diri aku knp USM kne amik aku sbgai pelajar..bkn slalu kn leh puji diri sndiri so ape lg aku puji diri sndiri puas2..hehehe~
ble pnemuga 2 tnya ada lagi xnk promote..aku pun ckp lg la..(sape suruh tnya kn)hehe...

akhirnya abis interview 2..aku rse lega sgt lps abis 2..dpt @ x 2 aku serahkn pd takdir je..yg pnting aku dh usaha btl2 wktu interview 2.. interview mmg mnakotkan tp pngalaman 2 akan kte bw smpai ble2...lps ni klu ada interview lagi insyallah aku akan wt lbh bek drpd interview USM ni..!! FIGHTING !!!!

Sape2 yg baru mula nk interview 2 
# mula2 kne pastikan baju yg nk pakai 2 slesa & wt kn kte yakin pd diri sndiri..
#sediakan sijil2 original pnting dalam file (Sijil penting: STPM, SPM, MUET, SIJIL2 AKTIVITI)
#yakin pada diri sndiri
#jgn tnsion2 mse tnggu nk interview 2..  (sembang2 la ngan org kiri kanan ye..buat2 ramah tamah ckit) ^^
#practice perkenalkn diri dlm bi..kdg2 interview dy minta knlkn diri dlm bi.
#klu amik kos pndidikan sdiakan diri utk tunjuk demo mcm mne nk mgajar subjek yg kita nk amik kt u 2.

hrp aku akan dpt jadi cikgu 1ari nanti..amin~ ^_^

ok la..smpai cni je dpt aku tulis kali ni..tgn dh pnt la mnaip..hehe..
tata titi tutu all................ @_@





No comments:

Post a Comment